Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Cave, Martin; Hanney, Stephen; Kogan, Maurice |
---|---|
Titel | The Use of Performance Indicators in Higher Education. A Critical Analysis of Developing Practice. 2nd ed. Gefälligkeitsübersetzung: Die Anwendung von Leistungsindikatoren im Hochschulwesen. |
Quelle | London u.a.: Kingsley (1991), 192 S. |
Reihe | Higher Education Policy Series. 3 |
Beigaben | Literaturangaben S. 174-186 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-85302-518-6 |
Schlagwörter | Bildungserfolg; Evaluation; Forschung; Ländervergleich; Erfolg; Lehre; Bildungsinvestition; Investition; Bildungsindikator; Hochschuleffizienz; Hochschulautonomie; Hochschulpolitik; Hochschule; Internationaler Vergleich; Bewertung; Leistungsindikator; Modell; Qualität; Deutschland; Finnland; Großbritannien; Niederlande; Schweden; USA; Österreich |
Abstract | This book is an updated account of the present use and status of performance indicators ( PIs) in British higher education. The descriptions and conclusions are set against the developing literature and experience of PIs in the USA and other countries.... It provides a critical survey of the range of devices now being proposed but also points to possible patterns or strategies of use. Inhalt: Chapter 1 - Key issues in the development of performance indicators; Chapter 2 - An overview of recent experiences and current perspectives; Chapter 3 - Surveys of performance indicators of teaching; Chapter 4 - Surveys of performance indicators of research; Chapter 5 - Types and models and modes of application (HoF/Text übernommen). |
Erfasst von | Institut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg |
Update | 2001_(CD) |