Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerney, Tomi D.; Keyes, Jose
TitelComputer writing skills for limited English proficiency students: project COMPUGRAFIA. LEP 1988-89. OREA evaluation section report.
Quelle(1990), 25 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterEvaluation; Fallstudie; Fragebogen; Interview; Berufsausbildung; Curriculum; Effizienz; Eltern; Englisch; Fremdsprachenunterricht; Interview; Muttersprache; Computer; Evaluation; Spanisch; Sprachkompetenz; Muttersprachlicher Unterricht; Fallstudie; Fragebogen; Anfangsunterricht; Eltern; Curriculum; Anfangsunterricht; Computer; Sprachkompetenz; Bilingualer Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Spanisch; Muttersprache; Muttersprachlicher Unterricht; Berufsausbildung; Zweitsprachenerwerb; Effizienz
AbstractThe Computer Writing Skills for Limited English Proficient Students (Project COMPUGRAFIA. LEP), bilingual special education classes totalling 375 Spanish-speaking students at 10 elementary schools in the Bronx, is evaluated. The project proposed to assist site teachers in developing appropriate lesson plans and effective teaching techniques and offered teachers instruction in the teaching of computer-supported writing and career education. Through the use of interviews with school and project personnel, class observation, analysis of student attendance and achievement data, and a project director questionnaire, it was determined that Project COMPUGRAFIA. LEP met its objectives for staff and curriculum development. The program was also successful in getting the desired number of parents involved in training sessions to improve their English language skills. The program, however, was still unable to interest parents in bilingual and special education policies and procedures. The project did not meets its English-as-a-Second-Language or Native Language Arts objectives.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: