Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMacLeod, Nicki
TitelWhat teachers cannot do in large classes. Lancaster-Leeds language learning in large classes research project. Report No. 7.
Quelle(1989), 14 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterFragebogen; College; Lehrer; Lehrerverhalten; Lehrerrolle; Methodik; Fremdsprachenunterricht; Hochschule; Zweitsprachenerwerb; Effizienz; Afrika; Japan
AbstractA survey of 113 college and university second language teachers in Japan, Nigeria, and other African countries gathered information on attitudes toward and concerns about teaching large classes. Responses to one question, "Large classes make it difficult to do what I would like to because...," were categorized into three groups: affective factors, effectiveness, and effort required. After problems with coding were overcome, analysis indicated that about 24% referred to affective factors concerning both teachers and students, 33% to effort required to teach, and 43% to instructional effectiveness. This suggests that while teachers find large classes unpleasant to work with and hard work, the most compelling reason for disliking the situation is the feeling that their teaching is not effective. Many responses acknowledged the differences among learners but also suggest that teachers do not recognize that students can take some responsibility for their own learning. Further research using the same question in other countries is under way. The entire questionnaire used is appended.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: