Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLavoie, Jacinthe
TitelPlanification de l'enseignement du français a l'elementaire: Immersion (Planning French instruction at the elementary level: immersion).
Quelle(1989), 123 S.Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterEvaluation; Methode; Curriculum; Fremdsprachenunterricht; Lesen; Methode; Didaktik; Evaluation; Französisch; Leseverstehen; Zweite Fremdsprache; Didaktik; Curriculum; Lehrmaterial; Lehrprogrammentwicklung; Immersion; Kommunikativer Ansatz; Zweite Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Sprachenfolge; Französisch; Lesen; Leseverstehen; Bedarfsanalyse
AbstractA shift in instructional focus to student needs and interests spurred the development of a different approach to French second language program design in Alberta. A practical curriculum planning model is offered that is based on: (1) communicative and student-centered activities; (2) responsiveness to teacher needs; and (3) supporting planning for evaluation. Long- and short-term planning outlines the following components: planning stages; means used to select instructional activities, including consultation of didactic and other materials choice of theme, compilation of activities, guiding principles, flexibility, and use of activities to develop a theme; and linking instructional modules developed to an overall plan of linguistic development. A section on short-term planning similarly describes the stages of planning, including the specific steps in planning an instructional module (choice of knowledge and performance objectives, elaboration of activities, and development of objective and observation grids) and compilation of objectives into planning tables, and techniques for organizing planning tables. Finally, a sample reading comprehension unit is outlined in detail. Charts, tables, and other materials for use in curriculum planning by this method are appended, including short- and long-term planning tables for first through sixth grades.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: