Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFeyten, Carine M.
TitelListening ability: An overlooked dimension of foreign language acquisition.
Quelle(1989), 28 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterEmpirische Forschung; Test; College; Lernprozess; Übung; Hören; Native Speaker; Sprachkompetenz; Fremdsprachenkurs; Fremdsprachenunterricht; Fremdsprachiger Spracherwerb; Hörverständnis; Französisch; Spanischunterricht; Kontrastierung
AbstractA study investigated the relationship between native language (NL) listening skills and foreign language (FL) learning. Research questions addressed: (1) whether a relationship exists between NL listening ability and overall FL proficiency, between NL listening ability and FL listening comprehension skills, and between NL listening ability and FL oral proficiency; (2) which linear combination of NL listening skills correlates most highly with FL proficiency; (3) which linear combination of independent variables (Watson-Barker test overall score, sex, length of previous language exposure, the language exposed to, and last contact with that language) best predicts overall FL proficiency; and (4) how each individual variable contributes to the predictability of FL proficiency. Subjects were students enrolled in an intensive college summer language program in French and Spanish. Results suggest a positive relationship between listening ability and overall FL ability, FL listening comprehension skills, and FL oral skills. When listening was examined as a set of skills, the portions of variance in FL learning that can be explained by listening ability range from 11 to 38 percent. NL listening ability appears to be a previously unidentified factor contributing to the second language learning process.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: