Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Martha L.
TitelTheatre techniques for language learning: assumptions and suggested progression of activities.
Quelle(1989), 65 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKultur; Gruppendynamik; Lernpsychologie; Psychologie; Film; Spiel; Lehrerrolle; Affektives Lernen; Intensivkurs; Selbsttätigkeit; Drama; Fremdsprachenkurs; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Theater; Effizienz
AbstractA discussion of the use of drama activities in Second Language instruction looks at the rationale for using such techniques in the language classroom, describes a progression of drama activities used for an intensive course in intermediate English as s Second Language, and examines other considerations in the use of drama in language teaching. Discussion of the rationale focuses on the following issues: (1) the power of theater, both in human society and for individuals; (2) the opportunity for ego expression; (3) drama as an affective filter; (4) the value of play; (5) process and purpose in a drama project; (6) drama as an opportunity for cultural expression and adaptation; (7) making use of class or group dynamics; and (8) psychology. Nineteen specific, progressive drama activities are described, ranging from simple observation of the environment to the production of a movie. The description of each activity includes the teacher's objectives, the proposed task and procedures, and a process and outcome analysis based on the author's experience with the activity in class. The final chapter summarizes the four primary objectives for the course and the outcomes of each.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: