Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLaufer, Batia
TitelEase and difficulty in vocabulary learning: Some teaching implications.
Quelle(1988), 22 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterLernprozess; Selbsttätigkeit; Konnotation; Morphologie; Sprachtypologie; Synonymie; Wortschatz; Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Muttersprache; Zweitsprachenerwerb; Kontrastierung
AbstractA discussion of the ease or difficulty of learning vocabulary words in a second language looks at a variety of issues in second language instruction. Research on factors in vocabulary learning is discussed, focusing on such factors as similarity in form and morphology, deceptive morphological structure, different syntactic patterning in the native language, differences in the classification of experience in the first and second languages, abstractness, specificity, negative value, connotations nonexistent in the native language, differences in the pragmatic meaning of near-synonyms and first-language translation equivalents, the learning burden of synonyms, and the apparent rulelessness of collocations. It is argued that word learnability (i. e., the ease or difficulty of learning a particular word) can serve as a guideline to the teacher in: (1) the selection and presentation (quantity, grouping, language of presentation, isolation or context) of words to be taught; (2) facilitation of long-term memorization (through meaningful tasks, mnemonic techniques, rote learning, and reactivation); (3) development of self-learning strategies, and (4) assessment of vocabulary knowledge.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: