Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIngram, D. E.
TitelPenetrating the language frontier in tourism.
Quelle(1988), 13 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterEmpirische Forschung; Interkulturelle Kommunikation; Bildungspolitik; Intensivkurs; Methodik; Curriculum; Unterrichtsmaterial; Angewandte Linguistik; Sprachkompetenz; Fremdsprachenkurs; Berufsausbildung; Zweitsprachenerwerb; Bedarfsanalyse; Effizienz; Australien
AbstractFor Australia's tourism industry to be commercially effective, all of its workers must develop second language skills, intercultural skills, and support and tolerance of foreign guests. Community attitudes, education, the tourism industry itself, and research and development must change to foster cultural unterstanding and intercultural sensitivity in the Australian community as a whole. Children should be given second language training routinely, and proficiency should be required for both higher education and vocational training. A greater variety of courses must be made available, with practical proficiency their goal. Experts in applied linguistics should compile innovative course designs and not simply draw on existing course offerings that may not foster practical skills. Courses of differing lengths and intensities should be developed for both general and specific tourism purposes, with continuing education also made available. Improved testing procedures are needed, and courses integrating tourism with language and cultural study are recommended. Underused existing language resources should be tapped. The tourism industry itself should provide language learning incentives for its workers and publicly identify language-skilled personnel and related services. Research priorities include the study of projected tourism patterns, language skill need analysis, curriculum and materials development, and effective instructional methods.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: