Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFlores, Norma L.
TitelTeaching job-related interaction skills to ESL students of speech communication.
Quelle(1988), 29 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterEvaluation; Interview; Kommunikation; Interaktion; Übung; Rhetorik; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Berufsausbildung
AbstractAn instructional model for developing skills in job-related interaction among students of English as a second language (ESL) is proposed and discussed. The rhetorical communication process model, adapted for ESL students, gives detailed attention to the encoding and decoding processes of mainstream English-speakers and allows the ESL speaker to plan phonological, grammatical, and semantic strategies to meet the mainstream listener's decoding expectations. The course based on the model emphasizes methods of researching, outlining, practicing, and evaluating speech presentations for personal and career purposes. It includes techniques for job interview interactions and for work-related informative and persuasive speaking experiences. The course consists of both speech communication and ESL components. Classroom instruction for the latter component combines rhetorical analyses of ESL/mainstream job site communication interactions with recent information on vocational ESL und utilizes a videotaped functional-notional interaction and a pre-interview interaction skills exercise to assess students' writing, message clarification, and feedback evaluation skills. Other exercises are designed to assist the student in being perceived as suitable for the job being sought. Sample exercises are included.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: