Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTwyford, Charles W.
TitelAge-related factors in second language acquisition.
Quelle(1987), 6 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKultur; Einstellung (Psy); Erwachsenenbildung; Fremdsprachenunterricht; Lehrer; Motivation; Spracherwerb; Linguistik; Kultur; Psycholinguistik; Kognitives Lernen; Lernverhalten; Lehrer; Altersstufe; Affektives Lernen; Kognitives Lernen; Lernverhalten; Motivation; Linguistik; Psycholinguistik; Spracherwerb; Sprachliche Korrektheit; Fremdsprachenunterricht; Erwachsenenbildung; Bedarfsanalyse
AbstractThe convergence of several lines of psycholinguistic and sociolinguistic research suggests possible explanations for age-related influences on language acquisition. These factors, which include cognitive development, sociocultural context, affective factors, and language input, can be helpful to language educators. By being alert to the cognitive variables active in children entering the classroom, educators can base instruction on what the individual learners are ready to accomplish. The experiences that a child has with language at home and in the community may influence later success in school and may be age-related. Mastery of different kinds of language use, or elaborated code, facilitates both language acquisition and academic achievement in general. Affective factors such as motivation, anxiety, self-confidence, and other individual characteristics are seen by some as partially responsible for the differences between adult and child language acquisition. Finally, the nature of language samples presented to the learner as input for the acquisition process is a significant, age-related factor, since older learners receive less simplified input than do children and must develop skills in gaining needed linguistic information. Teachers following research in these areas are more likely to devise language teaching systems sensitive to the needs and potential of individual learners.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: