Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKamii, Constance; u.a.
TitelSpelling in kindergarten: a constructivist analysis comparing Spanish-speaking and English-speaking children.
Quelle(1987), 23 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterKindergarten; Lernprozess; Alphabet; Fonologie; Kontrastive Linguistik; Englisch; Spanisch; Schreiben
AbstractA study examined the phoneme-grapheme correspondence in native English-speaking kindergartners' spelling and compared it to the results of similar research with Spanish-speaking children. It tested the hypothesis that English-speaking children make their first grapheme-sound correspondences differently because of phonological differences in the languages. The subjects of the study were 192 kindergarteners from five public schools: 30 were suburban middle-class Caucasian, 20 suburban middle-class Black, and 47 urban lower-class Black children in Alabama, plus 54 middle-class and 41 lower-class Caucasian children in a small town in Nebraska. The English-speaking children were found to make their first correspondences by consonants rather than by syllables, and signs of conflict were found between children's construction of their own spelling systems and the instruction received at the alphabetic level.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: