Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBest, Linda
TitelSociolinguistic theories as means to understand and meet the needs of ESL college writers.
Quelle(1987), 9 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterBildungsmonitoring; Psychologie; Lehrerrolle; Lerntheorie; Motivation; Lernerorientierung; Methodik; Aufsatz; Interimssprache; Kontrastive Linguistik; Linguistische Theorie; Psycholinguistik; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Schreiben
AbstractA college student of intermediate to advanced English as a second language (ESL) is still constantly trying to identify the rules governing the language and making and correcting mistakes. Sociolinguistic theory can help to understand this type of active, advanced learner and the international strategies that complement this learning style. Four models of second language acquisition characterize ESL students and can lead to decisions regarding classroom strategies: the Acculturation Model, Accommodation Theory, the Interlanguage Hypothesis, and the Monitor Model. From these theories, educators can see the significance of underlying psychological factors that influence second language learning. College writing teachers in particular, because of the critical learning stage of their students, must be aware of psychological factors and attempt to identify students' attitudes and motivations. These factors include the social and academic context and self-consciousness about accent. Teaching techniques should reflect a natural, informal environment, informal environment conducive to interaction. Although contrastive analysis is inappropriate in many cases, it can be used with college ESL writers to understand errors and demonstrate what works and what does not. A rich, supportive linguistic environment is vital to the long-term developmental writing process of ESL students.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: