Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShimatani, Hiroshi
TitelThe use of small group work in the ESL/EFL classroom: theoretical basis and some suggestions for practical application.
Quelle(1986), 28 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterErziehungswissenschaft; Gruppendynamik; Lernpsychologie; Soziale Rolle; Lehrerrolle; Schüler; Lerntheorie; Motivation; Gruppenarbeit; Methodik; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Effizienz
AbstractIn English as a second language/English as a foreign language classrooms where teacher-fronted instruction is still the norm, small group work tends to be avoided because conversational activities among nonnative speakers are generally thought to be of little use. The validity of small-group work among nonnative speakers is defended with both pedagogical claims and recent second language acquisition theories and research findings obtained inside and outside the classroom. In addition, variables that affect successful small group performance are discussed in these contexts: (1) the role of the teacher, (2) the role of the leaders, (3) the formation of groups, and (4) the sex composition of groups. Also, an ideal organization of small group work is suggested. Finally, the ways in which currently available techniques can be incorporated into the traditional classroom are demonstrated.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: