Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerggren, Rasmus; Nilsson, Jonna; Brehmer, Yvonne; Schmiedek, Florian; Lövdén, Martin
TitelForeign language learning in older age does not improve memory or intelligence.
Evidence from a randomized controlled study.
QuelleIn: Psychology and aging, 35 (2020) 2, S. 212-219
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1939-1498
DOI10.1037/pag0000439
SchlagwörterStrukturgleichungsmodell; Testkonstruktion; Arbeitsgedächtnis; Assoziation; Intelligenz (Psy); Kognitive Kompetenz; Assoziation; Fremdsprache; Lernen; Modell; Schweden; Testkonstruktion; Wortschatz; Leistungsbeurteilung; Kognitive Kompetenz; Wirkung; Strukturgleichungsmodell; Arbeitsgedächtnis; Leistungsbeurteilung; Lernen; Wortschatz; Fremdsprache; Modell; Wirkung; Alter Mensch; Schweden
AbstractForeign language learning in older age has been proposed as a promising avenue for combatting age-related cognitive decline. We tested this hypothesis in a randomized controlled study in a sample of 160 healthy older participants (aged 65-75 years) who were randomized to 11 weeks of either language learning or relaxation training. Participants in the language learning condition obtained some basic knowledge in the new language (Italian), but between-groups differences in improvements on latent factors of verbal intelligence, spatial intelligence, working memory, item memory, or associative memory were negligible. We argue that this is not due to either poor measurement, low course intensity, or low statistical power, but that basic studies in foreign languages in older age are likely to have no or trivially small effects on cognitive abilities. We place this in the context of the cognitive training and engagement literature and conclude that while foreign language learning may expand the behavioral repertoire, it does little to improve cognitive processing abilities. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychology and aging" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: