Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDi Battista, Rossana; Robazza, Claudio; Ruiz, Montse C.; Bertollo, Maurizio; Vitali, Francesca; Bortoli, Laura
TitelStudent intention to engage in leisure-time physical activity.
The interplay of task-involving climate, competence need satisfaction and psychobiosocial states in physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Absicht von Schülern sich in der Freizeit zu bewegen. Die Wechselwirkung von aufgabenbezogenem Klima, Befriedigung des Kompetenzbedürfnisses und psychobiosozialer Verfassung im Sportunterricht.
QuelleIn: European physical education review, 25 (2019) 3, S. 761-777Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X18770665
SchlagwörterKompetenz; Emotion; Motivation; Sportunterricht; Freizeitverhalten; Kompetenz; Sportpädagogik; Aktivität; Bedürfnisbefriedigung; Sekundarstufe II; Aktivität; Feedback; Lernbedingungen; Motivation; Unterrichtsgestaltung; Bewegung (Motorische); Sportaktivität; Sportpädagogik; Sportunterricht; Freizeitverhalten; Bedürfnisbefriedigung; Bewegungsfreude
AbstractGrounded in achievement goal theory and basic psychological needs theory, the aim of this study was to examine the impact of the interaction of perceived motivational climate in physical education with psychological needs satisfaction (relatedness, competence and autonomy) and psychobiosocial states on student intention to engage in leisure-time physical activity. Participants (N = 470 Italian students, 287 boys and 183 girls, aged 16-19 years) completed the Teacher-Initiated Motivational Climate in Physical Education Questionnaire, the Psychological Needs Satisfaction Scale in Physical Education, the Psychobiosocial States Questionnaire, and a measure of intention to engage in leisure-time physical activity. Structural equation modelling analysis indicated that a perceived task-involving climate was related to intention to engage in physical activity through the serial mediation of competence need satisfaction and pleasant/functional psychobiosocial states. The findings highlight the importance of task-involving climate and competence need satisfaction in determining pleasant emotional states and, consequently, in promoting leisure-time physical activity. Teachers should apply curricular and pedagogical strategies that aim to create a task-involving motivational climate, make movement experiences personally meaningful and pleasant and therefore stimulate students to adopt an active lifestyle. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: