Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhang, Zheng; Heydon, Rachel
TitelLived literacy curriculum in a globalized schooling context.
A case study of a Sino-Canadian transnational programme.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 46 (2014) 3, S. 389-418Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2013.878395
SchlagwörterKompetenz; Alphabetisierung; Kompetenz; Schreib- und Lesefähigkeit; Internationale Erziehung; Multimodalität; Schreib- und Lesefähigkeit; Alphabetisierung; Multimodalität
AbstractThis paper focuses on the lived curriculum from the vantage of the students in a case study of a Sino-Canada transnational education programme in China. The programme consisted of subject area curricula transplanted from Ontario, Canada, and taught in English, as well as subject area curricula from Mainland China that was taught in Mandarin. The study's methodology capitalized on nine student participants' creation of multimodal texts that were designed to articulate their identities and experiences within the programme. The paper reflects on the affordances and constraints of multimodal data collection and analysis with the goal of illuminating the participating students' literacy learning opportunities and identity options as they experienced them in the programme. Key findings include that students experienced the curriculum and the programme in sometimes contradictory ways. The programme seemed to allow students to interact with imagined global others and the curricular learning opportunities seemed to expand students' literacy and identity options. SCS's Canadian/Chinese literacy curriculum, however, seemed to be bifurcated along linguistic and cultural lines and did not seem to promote syncretic literacy practices where students were encouraged to create new forms of meaning making.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2014/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: