Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBower, Joe (Hrsg.); Thomas, Paul L. (Hrsg.); Kohn, Alfie (Mitarb.)
TitelDe-testing and de-grading schools.
Authentic alternatives to accountability and standardization.
QuelleNew York, NY u.a.: Lang (2013), X, 282 S.Verfügbarkeit 
ReiheCounterpoints: studies in the postmodern theory of education. 451
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1058-1634
ISBN1-4331-2239-1; 978-1-4331-2239-2
SchlagwörterExperimentelle Pädagogik; Autonomie; Kompetenzerwerb; Testverfahren; Auslese; Autonomie; Bewertung; Effizienz; Freiheit; Gerechtigkeit; Kritik; Langeweile; Lernen; Management; Qualität; Bildungsstandards; Schüler; Schülerbeurteilung; Schulreform; Notengebung; USA; Schulreform; Öffentliche Schule; Leistungsbeurteilung; Leistungsmessung; Neoliberalismus; Wirkung; Qualitätsmanagement; Schulautonomie; Öffentliche Schule; Schüler; Leistungsbeurteilung; Notengebung; Schülerbeurteilung; Schülerleistung; Langeweile; Lernen; Differenzierender Unterricht; Schreibkompetenz; Freiheit; Gerechtigkeit; Neoliberalismus; Management; Marktorientierung; Qualitätsmanagement; Auslese; Bewertung; Effizienz; Kritik; Leistungsmessung; Qualität; Standard; Wirkung; USA
AbstractThis edited volume brings together a collection of essays that confront the failure of testing and grading and then offers practical and detailed examinations of implementing, at the macro and micro levels of education, teaching and learning free of the weight of testing and grading. The book explores the historical failure of testing and grading; the theoretical and philosophical arguments against testing and grading; the negative influence of testing and grading on social justice, race, class, and gender; and the role of testing and grading in perpetuating a deficit perspective of children, learning, race, and class. The chapters fall under two broad sections: Part I: "Degrading Learning, Detesting Education: The Failure of High-Stakes Accountability in Education" includes essays on the historical, theoretical, and philosophical arguments against testing and grading; Part II: "De-Grading and De-Testing in a Time of High-Stakes Education Reform" presents practical experiments in de-testing and de-grading classrooms for authentic learning experiences. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: