Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDoyle, Walter
TitelLearning the Classroom Environment: An Ecological Analysis
Quelle(1977)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdministrators; Classroom Environment; Classroom Techniques; Interaction Process Analysis; Interpretive Skills; Secondary Education; Skill Development; Student Teachers; Teacher Behavior; Teacher Education; Teacher Effectiveness
AbstractObservation of student teacher behavior was undertaken to determine interpretive and managerial skills necessary for adapting to the environmental demands of classrooms. The five skills isolated were (1) "chunking" (grouping discrete events), (2) differentiation (distinguishing the importance of events), (3) overlap (handling several events at once), (4) timing, and (5) rapid judgment. (MJB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: