Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeña, Jeremy
TitelUndocumented Students: History and Implications for Higher Education Administrators
QuelleIn: Journal of Hispanic Higher Education, 20 (2021) 1, S.33-45 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Peña, Jeremy)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-1927
DOI10.1177/1538192719860482
SchlagwörterUndocumented Immigrants; College Students; Educational History; College Administration; Court Litigation; Minority Group Students; Access to Education; State Policy; Student Personnel Services; Texas; California; New York; Washington
AbstractThis article provides a brief history of undocumented students and higher education, from the landmark case of "Plyler v. Doe" to the examination of Deferred Action for Childhood Arrivals. As lawmakers engage in debate regarding undocumented immigrants, states have attempted to provide educational clarity. In addition, academic institutions such as The University of California, Berkeley through their Undocumented Student Program (USP) have taken measures to address the needs of undocumented students in higher education. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Hispanic Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: