Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelThe Use of Mass Media in the Education of Adults: Conference (Lusaka, Zambia, January 3-8, 1965).
Quelle(1965), (131 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Adult Learning; Audiovisual Aids; Communication (Thought Transfer); Conferences; Correspondence Study; Developing Nations; Educational Planning; Educational Radio; Educational Resources; Educational Television; Films; Instructional Materials; Literacy Education; Mass Media; Teaching Methods; Africa
AbstractAt this 1965 Central and East African conference, lectures and reports were given on radio and television in correspondence education; uses of films, radio, the printed word, and television in adult education in general; and principles of effective and efficient mass media communication. Emphasis was on the value of combined visual and aural learning in which the teacher, the printed word, visual aids, and other media reinforce each other; on the importance of eliciting active student response and participation; on utilizing scarce teaching resources to a country's greatest advantage; and on designing instructional systems to meet specific needs. (Also included are conference resolutions, study group reports, appendixes, a bibliography, and examples of mass media adult education projects in Tanzania.) (ly)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: