Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Willinsky, John |
---|---|
Titel | The intellectual properties of learning. A prehistory from Saint Jerome to John Locke. |
Quelle | Chicago; London: The University of Chicago Press (2017), xiv, 368 S. |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-0-226-48792-2; 978-0-226-48808-0 |
Schlagwörter | Bildungsgeschichte; College; Lernen; Absolutismus; Geschichte (Histor); Mittelalter; Universität; 19. Jahrhundert; 20. Jahrhundert; 21. Jahrhundert; Aufklärung (Epoche); Renaissance (Epoche); Geistiges Eigentum; Gelehrsamkeit; Bildungseinrichtung |
Abstract | The commonwealth of learning -- Monastery and school -- The medieval monastic paradox -- Learning in the early middle ages -- The patronage of medieval learning -- The learned turn of the high middle ages -- University and academy -- The translation movements of Islamic learning -- The medieval universities of Oxford and Paris -- Humanist revival -- Learned academies and societies -- Early modern Oxford and Cambridge -- Locke and property -- A theory of property -- An act for the encouragement of learning. |
Erfasst von | BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung des DIPF, Berlin |
Update | 2019/1 |