Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStrangman, Nicole
TitelStrategy Instruction Goes Digital: Two Teachers' Perspectives on Digital Texts with Embedded Learning Supports.
QuelleIn: Reading Online, 6 (2003) 9Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-1232
SchlagwörterStellungnahme; Educational Objectives; Electronic Text; Elementary Education; English (Second Language); Interviews; Reading Comprehension; Reading Instruction; Student Motivation; Teaching Methods; Technology Uses in Education
AbstractInterviews Michelle Winslow, a fourth-grade teacher, and Pat Previte, a sixth-grade teacher in Massachusetts. Explains that the two teachers have a common vision for all students: one of engaged, strategic readers who can apply reading skills across all areas of the curriculum. Notes that the pair has transformed their reading instruction by introducing digital, supported texts into the classroom. (PM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Online" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: