Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRaven, Sara
TitelWhy does this matter? The value of intersectionality.
QuelleIn: Cultural studies of science education, (2021) 4, S.1137-1148Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1871-1502
DOI10.1007/s11422-020-10007-7
SchlagwörterSTEM; Equity; Identity; Disability; Intersectionality
AbstractAbstract In this commentary, I explore and elaborate on themes in Maggie Renken, Jessica Scott, Patrick Enderle, and Scott Cohen’s (this issue) manuscript ““It’s not a deaf thing, it’s not a black thing; it’s a deaf black thing”: A study of the intersection of adolescents’ deaf, race, and STEM identities.” Using my own research and experiences, I present a case on the importance of working with students with low-incidence disabilities and how scholarship focused on related student groups can inform and illuminate problems of practice in an underexplored research area. Additionally, I posit that using a lens of intersectionality can help address issues of educational inequality experienced by multiple communities. I conclude with a consideration of how Maslow’s hierarchy of needs (Maslow, Psychol Rev 50:370–396, 1943) must be considered before addressing students’ STEM identities.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cultural studies of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: