Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRefai, Deema; Higgins, David
TitelA Mystagogical View to ‘withness’ in Enterprise Education.
QuelleIn: Industry & higher education, (2017)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-4222
SchlagwörterEducation; Social Sciences; Philosophy
AbstractThis paper provides a philosophical conceptualisation of how learners engage in entrepreneurial learning from within by focusing on the role of the inner identity and mission of the learner. Klapper and Neergaard (2012) add ‘withness’ to the learning frameworks of EE, but there is hardly any literature discussing the implications of learning from within in this context. Fayolle (2013) calls for investigating how learners learn in order to address the vast differences among audiences in EE, and understand the rationale behind ‘effective didactical design’. This paper adopts a postmodernist perspective to understand the role of self in EE, and draws on the Learning Onion Model for learning from within (Korthagen et al., 2013). A mystagogical perspective is proposed to help learners engage with their inner missions and identities, and improve their core reflection skills, thus, highlighting and inspirational dimension to EE.
Erfasst vonOLC
Update2023/3/07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Industry & higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: