Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoffett, Kenneth W.; Rice, Laurie L.
TitelWeb 2.0 and the political mobilization of college students.
QuelleLanham, Maryland: Lexington Books (2016), XIV, 175 S.Verfügbarkeit 
ReiheLexington studies in political communication
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781498538572; 1498538576; 9781498538589 (elektronisch); 1498538584 (elektronisch); 9781498538596 (Taschenbuch); 1498538592 (Taschenbuch)
SchlagwörterCollege students; Political activity; Web 2.0; Political aspects; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractParticipation, technology, and age -- The issues that push students online -- A portrait of offline participation -- Friending and following as a pathway for political participation -- Blogging and tweeting as attractors to political participation -- Going offline? Online participation's mobilizing effects -- Causality, endogeneity, and the complex web of participation -- College students and the future of political participation -- Appendix A: Question wording and summary statistics for student election survey variables -- Appendix B: Question wording and summary statistics for 2008 and 2012 Pew surveys variables. Web 2.0 and the Political Mobilization of College Students investigates how college students' online activities, when politically oriented, can affect their political participatory patterns offline. Kenneth W. Moffett and Laurie L. Rice find that online forms of political participation--like friending or following candidates and groups as well as blogging or tweeting about politics--draw in a broader swathe of young adults than might ordinarily participate. Political scientists have traditionally determined that participatory patterns among the general public hold less sway in shaping civic activity among college students. This book, however, recognizes that young adults' political participation requires looking at their online activities and the ways in which these help mobilize young adults to participate via other forms. Moffett and Rice discover that engaging in one online participatory form usually begets other forms of civic activity, either online or offline.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/3/08
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: