Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHerbers, Joan M.
TitelPart-time on the tenure track.
QuelleSan Francisco, California: Jossey-Bass (2014), XVI, 161 S.Verfügbarkeit 
ReiheASHE higher education report. 40, 5
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
ZusatzinformationVerlagsangabe
Inhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1551-6970
ISBN9781118995761; 1118995767
SchlagwörterCollege teachers; Tenure; College teachers, Part-time; Hochschulbildung; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractPrologue -- Faculty flexibility and the part-time option -- Profile I: PTTT at three institutions -- Who are they? -- Profile II -- Patterns of use by PTTT faculty -- Profile III: transitional retirement at Colorado State University (CSU) -- Lessons from academic medical centers -- Profile IV -- Analogs to part-time tenure track -- Profile V -- The structure of PTTT positions -- Profile VI -- Benefits and challenges -- Profile VII -- External forces -- Profile VIII -- A pathway forward. The ideal worker model is dominant in academe, but it presents a mismatch with real faculty lives. The case for a faculty flexibility has been repeatedly made, with one policy recommendation being part-time positions for tenure-track/tenured faculty (PTTT). Despite some of the benefits of this approach for both faculty and institutions, the PTTT concept is the least implemented policy for faculty flexibility and is poorly understood. This report challenges the ideal worker model by offering the first comprehensive treatment of PTTT, suggesting that this mode of flexibility enhances recruitment, retention, and engagement of faculty, while offering value-added productivity, planning potential, and faculty loyalty for the institution. Herbers provides data that explore how a PTTT policy can lead to faculty success and satisfaction across the lifespan of a career, and likewise offers analogies and examples of well-established practices that administrators across institution types can adapt to create their own policies. Administrators and faculty will find the author's policy recommendations, best practices, and solutions to common challenges to be a roadmap for stimulating change in their institutions. -from back cover.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2015/3/08
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: