Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClements, Allan; Mather, Edward
TitelAn Introduction to ESERO-UK, the UK Space Education Office
QuelleIn: School Science Review, 93 (2012) 344, S.47-51 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6811
SchlagwörterMathematics; Foreign Countries; Teaching Methods; Science Instruction; Science Education; Mathematics Education; Engineering Education; Technology Education; Space Sciences; STEM Education; Elementary School Students; Secondary School Students; United Kingdom
AbstractThis article introduces the UK branch of the European Space Education Resource Office (ESERO-UK), also known as the UK Space Education Office. It is a teaching project designed to use space to enthuse primary and secondary students to study science, technology, engineering and mathematics (STEM) subjects. The office is funded by the European Space Agency (ESA) and the Department for Education. As well as providing an overview of ESERO-UK, the article also describes the brand new eLibrary--a community-driven online bank of teaching resources for STEM subjects. (Contains 1 box, 3 figures, and 5 online resources.) (As Provided).
AnmerkungenAssociation for Science Education. College Lane Hatfield, Herts, AL10 9AA, UK. Tel: +44-1-707-283000; Fax: +44-1-707-266532; e-mail: info@ase.org.uk; Web site: http://www.ase.org.uk
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Science Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: