Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inThistle, Paul C.
TitelArchaeology Excavation Simulation: Correcting the Emphasis
QuelleIn: Journal of Museum Education, 37 (2012) 2, S.67-77 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1059-8650
SchlagwörterMuseums; Archaeology; Simulation; Nonschool Educational Programs
AbstractMuseums offering archaeological programs often attempt to use the "sandbox approach" to simulate archaeological excavation work. However, in light of the definition of simulation, and given the realities of actual professional practice in archaeological excavation, the author argues that the activity of troweling for artifacts in loose sand places the emphasis of such programs on activities that are not realistic and therefore actually counterproductive--if not miseducational. The author presents an alternative approach to simulating excavations in museums that is much more realistic and places the program's primary emphasis on the precise skills professional archaeologists actually must carry out in excavating and analyzing archaeological sites. (Contains 4 figures and 13 notes.) (As Provided).
AnmerkungenLeft Coast Press, Inc. 1630 North Main Street #400, Walnut Creek, CA 94596. Tel: 925-935-3380; Fax: 925-935-3380; e-mail: journals@lcoastpress.com; Web site: http://www.lcoastpress.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Museum Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: