Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRatnam, Anita
TitelTraditional Occupations in a Modern World: Implications for Career Guidance and Livelihood Planning
QuelleIn: International Journal for Educational and Vocational Guidance, 11 (2011) 2, S.95-109 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0251-2513
DOI10.1007/s10775-011-9200-9
SchlagwörterSocial Change; Career Guidance; Career Planning; Occupations; Careers; Career Choice; Agricultural Occupations; Skilled Occupations; Handicrafts
AbstractThis article is an attempt to examine the place and significance of traditional occupations as careers in today's world. The areas of tension and compatibility between ideas and values that signify modernity and the practice of traditional occupations are reviewed. The meaning of "traditional occupations" is unravelled, the potential that traditional occupations in agriculture and crafts offer for building inclusive and sustainable societies is explored, and attention is drawn to the implications of such potential for career guidance practice. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal for Educational and Vocational Guidance" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: