Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOlson, Cathy Applefeld
TitelCome Join the Band
QuelleIn: Teaching Music, 18 (2011) 6, S.46-49 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1069-7446
SchlagwörterMusic Education; Music Activities; Musical Instruments; High School Students; High Schools; Music Teachers; Teacher Role; Secondary School Teachers; Missouri
AbstractA growing number of students in Blue Springs, Missouri, are joining the band, drawn by a band director who emphasizes caring and inclusiveness. In the four years since Melissia Goff arrived at Blue Springs High School, the school's extensive band program has swelled. The marching band alone has gone from 100 to 185 participants. Also under Goff's purview are freshman band, concert band, symphonic band, and pep band, plus a winter guard and winter drum line that she co-directs with her husband. This rise in band participation is as much a testament to Goff's philosophy of inclusiveness as it is to her music education skills. (ERIC).
AnmerkungenMENC: The National Association for Music Education. 1806 Robert Fulton Drive, Reston, VA 20191. Tel: 800-336-3768; Tel: 703-860-4000; Web site: http://www.menc.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching Music" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: