Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTran, Mai-Anh Le
Titel"Diferente Desde Aqui": Twenty-Four Ways of Looking at Religious Education
QuelleIn: Religious Education, 106 (2011) 2, S.147-161 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-4087
SchlagwörterProtestants; Intellectual Disciplines; Religious Education; Theological Education; Christianity; Surveys; Course Descriptions; Graduate Study; Catholics; Teaching Methods; Learning Processes; Church Related Colleges
AbstractThis article presents an overview of how "Christian religious education" as a "polydoxical" discipline is being taught, based on a survey of 24 syllabi of graduate courses offered by scholars teaching in Mainline Protestant, Evangelical Protestant, and Catholic theological schools. The review offers an account of how the scholars frame the discipline in four dimensions: (1) how they define the nature and purpose of CRE; (2) how they describe and interpret the environment(s) for teaching and learning; (3) how they frame the "canon" of the discipline through texts and topics; and (4) the methods of teaching and learning employed. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Religious Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: