Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTillema, Erik S.
TitelCultivating an Area Model
QuelleIn: Mathematics Teaching in the Middle School, 15 (2009) 3, S.142-147 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-0839
SchlagwörterMathematics Instruction; Middle School Students; Problem Solving; Secondary School Mathematics; Equations (Mathematics); Mathematical Concepts; Algebra
AbstractThis article describes how to multiply binomials so that middle school students produce the equivalence (a + b)[superscript 2] = a[superscript 2] + 2ab + b[superscript 2] after reasoning about and representing problems. First, a two-dimensional array representation is used so that students can become comfortable with multiplication embedded in their figures. Later, an area model is used. Such area models provide multiple representations of squaring a binomial; in so doing, these diagrams give students multiple ways to understand the concept. (Contains 7 figures.) (ERIC).
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191-1502. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-3702; Fax: 703-476-2970; e-mail: orders@nctm.org; Web site: http://www.nctm.org/publications/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematics Teaching in the Middle School" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: