Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFinney, Sherry; Pyke, Joanne
TitelContent Relevance in Case-Study Teaching: The Alumni Connection and Its Effect on Student Motivation
QuelleIn: Journal of Education for Business, 83 (2008) 5, S.251-257 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0883-2323
SchlagwörterStudent Attitudes; Alumni; Student Motivation; Correlation; Learning Experience; Academic Achievement; Business Administration Education; Relevance (Education); Course Content; Foreign Countries; Profiles; Teaching Methods; Undergraduate Students; Canada
AbstractResearchers suggest that business cases should profile businesses or products familiar to students to enhance the learning experience. However, no empirical evidence has validated these claims. In this article, the authors discuss the implication of content relevance in teaching and provide an account of a Canadian university's efforts to introduce alumni cases in its undergraduate program. The findings reveal a positive correlation between student perceptions of case relevance and student motivation. (Contains 4 tables.) (Author).
AnmerkungenHeldref Publications. 1319 Eighteenth Street, NW, Washington, DC 20036-1802. Tel: 800-365-9753; Tel: 202-296-6267; Fax: 202-293-6130; e-mail: subscribe@heldref.org; Web site: http://www.heldref.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Business" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: