Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTinberg, Howard
TitelTaking (and Teaching) the Shoah Personally
QuelleIn: College English, 68 (2005) 1, S.72-89 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-0994
SchlagwörterPoetry; Fiction; Jews; Empathy; Classroom Techniques; War; Teaching Methods; Personal Narratives; Racial Bias; Homicide; Crime; World History; History Instruction
AbstractThe author describes the issues raised for him by team-teaching a course on the Shoah that aimed to incorporate familial, historical, and rhetorical perspectives. Considering firsthand testimonies, songs written by camp inmates, renderings of others' stories such as Art Spiegelman's "Maus," and works of fiction and poetry by writers without firsthand experience of the Shoah, he is ultimately led to wonder whether the stories of those who underwent such experiences stand utterly outside critique and appropriation and may demand of us instead only that we never forget. (Contains 3 notes.) (Author).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College English" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: