Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMally, Kristi K.
TitelCreating Positive Task Constraints
QuelleIn: Teaching Elementary Physical Education, 17 (2006) 3, S.28-30 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1045-4853
SchlagwörterPhysical Education Teachers; Teacher Role; Early Childhood Education; Psychomotor Objectives; Task Analysis; Performance Factors; Readiness; Movement Education
AbstractConstraints are characteristics of the individual, the task, or the environment that mold and shape movement choices and performances. Constraints can be positive--encouraging proficient movements or negative--discouraging movement or promoting ineffective movements. Physical educators must analyze, evaluate, and determine the effect various constraints have on students' movement choices. In this article, the author provides insight and initiates reflection regarding the physical educator's role in creating positive constraints within the learning environment, specifically the importance of matching the intended learning goal with the task structure, and making sure that both of these match the individual student's developmental readiness. (ERIC).
AnmerkungenHuman Kinetics, Inc. 1607 North Market Street, Champaign, IL 61820. Tel: 800-474-4457; Fax: 217-351-1549; e-mail: info@hkusa.com; Web site: http://www.humankinetics.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching Elementary Physical Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: