Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDittmer, Jason
TitelTowards a Regionally Balanced Geographic Education beyond Geography Class
QuelleIn: Journal of Geography, 104 (2005) 5, S.223-224 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1341
SchlagwörterResearch Papers (Students); Geography; College Curriculum; Geography Instruction; Internet; Measurement Techniques; Higher Education; Course Content
AbstractThis contribution to the "Comments" section first introduces a metric designed to estimate the amount of attention given to different countries of the world in academia using Internet "term paper mills". This metric is used to introduce a call for the incorporation of more geographic education regarding peripheral areas of the world into the broader college curriculum. Even as geography courses struggle to incorporate knowledge of many peripheral parts of the world, the rest of the university experience is continuing to reflect perceived "national interests." (Author).
AnmerkungenNational Council for Geographic Education. Jacksonville State University, 206A Martin Hall, Jacksonville, AL 36265-1602. Tel: 256-782-5293; Fax: 256-782-5336; e-mail: ncge@ncge.org; Web site: http://www.ncge.org/publications/journal/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Geography" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: