Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrodkin, Adele M.
TitelBetween Teacher & Parent: Helping the Child Who Cries Easily
QuelleIn: Early Childhood Today, 19 (2004) 2, S.22-23 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1070-1214
SchlagwörterCrying; Child Behavior; Child Care; Parent Teacher Cooperation; Psychological Patterns
AbstractParents need to remember that crying is the first method of communication for children younger than 5 or 6. It is their way of getting attention. While it isn't easy for new parents to interpret their baby's cries, most learn to distinguish the "I am hungry--feed me" cry from the "My tummy hurts" or the "I am just fussy and bored" cry. This article discusses how to help a child who cries easily. The author presents the stories of the teacher and the parent of a very sensitive child and provides his assessment and suggestions for adults to lessen the crying. (Contains a list of 3 resources.) (ERIC).
AnmerkungenScholastic, 557 Broadway, New York, NY 10012. Tel: 800-560-6816 (Toll Free); e-mail: ect@scholastic.com; Web site: http://teacher.scholastic.com/products/ect.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Childhood Today" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: