Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcIntosh, Julie; White, Sandra H.
TitelBuilding for Freshman Success: High Schools Working as Professional Learning Communities
QuelleIn: American Secondary Education, 34 (2006) 2, S.40-49 (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0003-1003
SchlagwörterHigh Schools; High School Freshmen; Transitional Programs; Program Effectiveness; Academic Persistence; School Size; Educational Environment; Ohio
AbstractA pivotal point for students is the transition from middle school to high school. Students will decide during the first few weeks of their freshman year if they intend to continue their high school education (Hertzog & Morgan, 1999). This article provides the reader with the research surrounding this transition year, programs and practices that have been successful, and the impact the "freshman wing" concept has had on a large, comprehensive high school in Findlay, Ohio. (Author).
AnmerkungenAshland University Dwight Schar College of Education. 229 Dwight Schar Bldg, 401 College Avenue, Ashland, OH 44805. Tel: 419-289-5273; Web site: http://www3.ashland.edu/ase.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Secondary Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: