Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJoosen, Vanessa
TitelFairy Tale Retellings between Art and Pedagogy
QuelleIn: Children's Literature in Education, 36 (2005) 2, S.129-139 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0045-6713
DOI10.1007/s10583-005-3501-x
SchlagwörterFairy Tales; Feminism; Literary Criticism; Childrens Literature; Instruction; Case Studies
AbstractIn this article, it is shown how authors of fairy tale retellings have incorporated ideas of feminist literary criticism into a fictional form. As such, these retellings display the tension between the pedagogic and aesthetic aspects of all children's literature. Jane Yolen's "Sleeping Ugly" is chosen as a case study: although it can be argued that the book serves as a mouthpiece for the ideology of the emancipation movement formulated in Marcia Lieberman's key text "Some Day My Prince Will Come," it is suggested that "Sleeping Ugly" teaches children to read against a text's authority and as such undermines its own didactic potential. (Author).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com. ; Web site: http://www.springerlink.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Children's Literature in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: