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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The frequency and form of computing for children are still open to definition at the classroom level. There are three major classifications of general-purpose computers to consider: desktops, laptops and handhelds (PDAs). However, despite the final commercial realization of a "computer" teachers should consider the physiological and cognitive readiness of the device in relation to the learner. If one considers that the International Society for Technology in Education's National Educational Technology Standards for Students requires early computer use to fulfill computing and information literacy goals, the challenge to educators is to increase legitimate opportunities at an early age. PDAs hold promise as a solution to the problem of providing computing opportunities because of their lower cost. But do PDAs hold pedagogical advantages over conventional notions of computing forms for certain ages? This article provides a snapshot of a kindergarten classroom in which handhelds were used along with the teacher's emergent perceptions of the PDA for this age group. (ERIC).
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Standortunabhängige Dienste
0192-592X
Chang, Young Mi; Mullen, Laurie; Stuve, Matthew: Are PDAs Pedagogically Feasible for Young Children? Examining the Age-Appropriateness of Handhelds in a Kindergarten Classroom 2005.
eric_ej711538
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