Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGlynn, Joseph G.; Sauer, Paul L.; Miller, Thomas E.
TitelSignaling Student Retention with Prematriculation Data.
QuelleIn: NASPA Journal, 41 (2003) 1Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1559-5455
SchlagwörterAcademic Persistence; College Freshmen; Dropout Research; Early Identification; High Risk Students; Models; Predictor Variables; Prevention; Student Attrition
AbstractLogistic regression is employed to develop a model that enhances early identification of freshmen at risk of attrition. Independent variables employed to predict attrition include demographics; high school experiences; and attitudes, opinions, and values as reported on a survey administered during freshman orientation. Model and results are presented along with a brief description of program designed to enhance student persistence. (Contains 22 references, 5 tables, 1 figure, and 1 appendix.) (Author/ADT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASPA Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: