Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKong, Ailing; Pearson, P. David
TitelThe Road to Participation: The Construction of a Literacy Practice in a Learning Community of Linguistically Diverse Learners.
QuelleIn: Research in the Teaching of English, 38 (2003) 1, S.85-124Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-527X
SchlagwörterCase Studies; Cultural Differences; Grade 4; Grade 5; Intermediate Grades; Literacy; Literature Appreciation; Student Participation
AbstractDescribes a year-long process in which a group of fourth- and fifth-grade students with diverse cultural and linguistic backgrounds learned to participate in reading, writing, and talking about books in a literature-based instructional program. Reveals a gradual release of responsibility from the teacher to students as they developed the knowledge and skills needed to respond to books and explore personal meanings collaboratively through guided participation. (SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in the Teaching of English" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: