Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLobman, Carrie
TitelThe Bugs Are Coming! Improvisation and Early Childhood Teaching.
QuelleIn: Young Children, 58 (2003) 3, S.18-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-6619
SchlagwörterClassroom Techniques; Early Childhood Education; Educational Practices; Improvisation; Models; Preschool Teachers; Pretend Play; Teacher Student Relationship; Young Children
AbstractIllustrates how many teacher-child interactions within the early childhood classroom involve improvisation within an ongoing collaboration to create a new, emergent scene. Describes characteristics of improvisation, including being spontaneous, using everything, giving and receiving offers, and creating collectively. Asserts that viewing classroom activities as an improvised scene shows the strengths of children and teachers and provides a way of thinking about teaching that more accurately reflects the real world. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: