Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Fowler, Michael |
---|---|
Titel | Galileo and Einstein: Using History To Teach Basic Physics to Nonscientists. |
Quelle | In: Science and Education, 12 (2003) 2, S.229-31Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0926-7220 |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Course Descriptions; Higher Education; Nonmajors; Science History; Science Instruction Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Kursstrukturplan; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; History of science; Wissenschaftsgeschichte; Teaching of science; Science education; Natural sciences Lessons; Naturwissenschaftlicher Unterricht |
Abstract | Describes a seminar course using Galileo's book "Two New Sciences" as an instructional tool to give students insight into the Greek's achievement in science. Includes references. (Author/YDS) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |