Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchulte, Aleta A. Gilbertson; Elliott, Stephen N.; Kratochwill, Thomas R.
TitelEffects of Testing Accommodations on Standardized Mathematics Test Scores: An Experimental Analysis of the Performances of Students with and without Disabilities.
QuelleIn: School Psychology Review, 30 (2001) 4, S.527-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0279-6015
SchlagwörterDisabilities; Elementary Education; Mathematics Tests; Scores; Standardized Tests; Testing Accommodations
AbstractExamines the effects of testing accommodations on the mathematics test scores of a sample of fourth-grade students, which included students with disabilities (SWD) and students without disabilities (SWOD). Primary analyses indicated that SWDs experienced a larger effect in the accommodated condition than did SWODs. The SWDs profited more than SWODs on the multiple-choice items, but not on the constructed-response items. (Contains 27 references and 3 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: