Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSeginer, Rachel; Vermulst, Ad
TitelFamily Environment, Educational Aspirations, and Academic Achievement in Two Cultural Settings.
QuelleIn: Journal of Cross-Cultural Psychology, 33 (2002) 6, S.540-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0221
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Aspiration; Arabs; Cultural Differences; Family Environment; Foreign Countries; Grade 8; Jews; Middle School Students; Middle Schools; Sex Differences; Israel
AbstractTested a four-step model involving family background parental support and demandingness, educational aspirations, and academic achievement. Data came from Israeli eighth graders within two cultural settings: transition to modernity (Arabs) and Western (Jews). Family background directly and indirectly affected academic achievement among Arabs but not Jews. Gender differences were only evident among Arabs. Parent demandingness directly related to academic achievement of Arab boys and Jewish adolescents. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Cross-Cultural Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: