Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWells, Amy Stuart; Slayton, Julie; Scott, Janelle
TitelDefining Democracy in the Neoliberal Age: Charter School Reform and Educational Consumption.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 39 (2002) 3, S.337-61Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312
SchlagwörterStellungnahme; Charter Schools; Democracy; Educational Change; Elementary Secondary Education; Equal Education; Free Enterprise System
AbstractDraws on data from research on charter schools to question the extent to which "democratic" and "market-based" schools are dichotomous. Makes the case that free-market and deregulatory educational reforms such as charter schools are perceived to be highly democratic by their neoliberal advocates. Suggests that progressive supporters of charter schools and public schools couch their arguments for democratic schooling in terms of social justice and equity, rather than of "liberty." (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Educational Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: