Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrendgen, Mara; Vitaro, Frank; Doyle, Anna Beth; Markiewicz, Dorothy; Bukowski, William M.
TitelSame-Sex Peer Relations and Romantic Relationships during Early Adolescence: Interactive Links to Emotional, Behavioral, and Academic Adjustment.
QuelleIn: Merrill-Palmer Quarterly, 48 (2002) 1, S.77-103Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-930X
SchlagwörterAcademic Achievement; Adjustment (to Environment); Adolescent Behavior; Adolescent Development; Early Adolescents; Emotional Development; Friendship; Grade 7; Middle Schools; Peer Relationship; Self Esteem; Social Adjustment; Social Development
AbstractExamined the relationship between early adolescents' involvement in romantic relationships and their emotional, behavioral, and academic adjustment, depending on same-sex peer relationships. Found a negative relationship between romantic involvement and emotional and behavioral adjustment for adolescents who were unpopular with same-sex peers. Negative relationships to academic performance surfaced only for girls, independent of same-sex peer acceptance. (TJQ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Merrill-Palmer Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: