Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStewart, Donald W.; Cairns, Sharon L.
TitelObjective versus Subjective Evaluation of Student Distress at Intake: Considerations for Counseling Centers.
QuelleIn: Journal of College Student Development, 43 (2002) 3, S.386-94Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0897-5264
SchlagwörterAffective Measures; Client Characteristics (Human Services); Comparative Analysis; Counselor Attitudes; Foreign Countries; Help Seeking; Higher Education; Objectivity; Student Adjustment; Student Attitudes; Undergraduate Students; Canada
AbstractClient and counselor ratings of student distress were compared with MMPI-2 College Maladjustment (Mt) scale (Butcher, et al; 1989) score for 78 Canadian undergraduate students seeking counseling. Mt scores were consistent with subjective ratings of problem severity and accounted for more variance in client ratings of social and general functioning than did counselors' ratings. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: