Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Patrick H.; Arnot-Hopffer, Elizabeth; Carmichael, Catherine M.; Murphy, Ellen; Valle, Anna; Gonzalez, Norma; Poveda, Angelica
TitelRaise a Child, Not a Test Score: Perspectives on Bilingual Education at Davis Bilingual Magnet School.
QuelleIn: Bilingual Research Journal, 26 (2002) 1, S.103-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1523-5882
SchlagwörterAcademic Achievement; Bilingual Schools; Bilingualism; Case Studies; Community Involvement; Cultural Pluralism; Educational Environment; Language of Instruction; Magnet Schools; Parent Participation; Program Descriptions; Program Effectiveness; School Community Relationship; School Culture; Spanish; Two Way Immersion Programs; Arizona (Tucson)
AbstractA case study of Davis Bilingual Magnet School in Tucson (Arizona) observed and interviewed teachers, parents, students, and community members. The school's success results from strong community support and an educational environment that privileges Spanish. Although Davis students do well on standardized tests, the school's greatest pride comes from raising bilingual children. (Contains 39 references.) (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bilingual Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: